Koncepcja pracy Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Marzęcinie
Celem naszym jest szkoła przyjazna każdemu uczniowi.
I temu najzdolniejszemu, wszechstronnemu, pełnemu zapału do pracy, ale i temu, któremu nauka sprawia kłopot, a sport i zajęcia manualne – radość. Szkoła, w której każdy uczeń znajdzie dla siebie miejsce, każdy odniesie sukces.
Nawet, jeżeli tym sukcesem będzie promocja do następnej klasy.
Chcemy to osiągnąć poprzez:
W naszym zespole staramy się, aby nasi uczniowie byli motywowani pozytywnie, to znaczy by pokazywano im, ile już osiągnęli, a nie jak wielkajest ich niewiedza. Chcemy uczyć ich pokonywania trudności i czerpania radości z każdego, choćby najmniejszego zwycięstwa.
Już dziś szkoła promuje sukcesy uczniów poprzez:
Wypracowany przez nas system oceniania, który daje nauczycielom, rodzicom i uczniom jak najpełniejszą informację o tym, co osiągnęli i pomaga osiągnąć więcej, wskazuje kierunek dalszej pracy.
Bo ocena w naszej szkole ma być informacją, a nie karą.
Stawiamy na dokładną diagnozą edukacyjną i środowiskowąobejmującą na „wejściu" każdego ucznia, aby rozpoznać jego mocne i słabe strony i pomócmu rozwinąć jego predyspozycje, zainteresowania oraz uzupełnić braki. Pracujemy tak,aby nasi absolwenci byli kreatywni, asertywni, by akceptowali siebie i innych orazświadomie dokonywali wyborów.
Osiągniemy to poprzez:
Będziemy nadal współpracować ze środowiskiem lokalnym, rodzicami, władzami samorządowymi i wszelkimi instytucjami wspierającymi. Pragniemy aby szkoła stała się centrum życia kulturalnego społeczności lokalnej.
Kładziemy nacisk na podnoszenie kwalifikacji nauczycieli oraz pracowników administracji. Razem chcemy przygotować naszych uczniów do świadomych i trafnych wyborów.
Cele, które sobie stawiamy nie są łatwe. Ale właśnie taka szkoła jest w naszym trudnym, złożonym środowisku potrzebna. Nie da się jej stworzyć z dnia na dzień, nawet przez miesiąc, czy dwa, ale będziemy ją budować, zmieniać, przekształcać i stale udoskonalać.
Chcemy, by to była szkoła żywa, w której ambicją będzie nie tylko nadążyć za rzeczywistością, ale więcej - być gotowym do wyjścia jej naprzeciw.
Ma to być szkoła bezpieczna, przyjaźnie wymagająca, to znaczy przesuwamy nacisk z deklaratywnego określania treści, które w szkole powinny być nauczane na ścisłe zdefiniowanie wiedzy i umiejętności wymaganych na koniec każdego etapu edukacji.